fbpx

Du som är kreativ och gillar att ha många projekt igång, ta chansen och bli en del i vårt glada marknadsteam som vår marknadskoordinator.

Marknadskoordinator är en allsidig roll där du ingår i ett marknadsteam med ytterligare två medarbetare där din huvuduppgift blir att planera och följa upp den strategiska och operativa marknadsföringen. Det innebär att du har en bred roll som innefattar allt ifrån marknads- och konkurrensanalys, identifiering av marknadsföringsmöjligheter i olika kanaler både digitalt och analogt. Du driver arbetet med utvecklingen av vår kommunikationsstrategi och säkerställandet av en stark lokal varumärkeskännedom som driver på vår verksamhet och försäljningen framåt.

För att lyckas med detta behöver du vara drivande och engagerad, sätta tydliga mål, planera, genomföra och följa upp våra marknadsföringsinsatser genom statistikuppföljning och försäljningsutfall som i sin tur kopplas till målen. Du följer och styr kundresan genom målgruppsanpassad marknadsföring och skapar upplevelse genom ett modernt synsätt och är skicklig på att paketera attraktiva erbjudanden. Du är en kreativ och affärsorienterad person med ett självklart resultatfokus.

Vidare planerar och genomför du, tillsammans med övriga teamet, vardaglig produktion av content till våra digitala kanaler för platsmarknadsföring med syfte att stärka varumärket och locka besökares intresse. Du kommer ansvara för tonaliteten i våra kanaler, både digitalt och analogt samt produktion av material i olika former. Du är flexibel och har lätt för att omprioritera utifrån verksamhetens behov.

Då vi är en relativt liten arbetsplats förekommer gränsöverskridande arbete mellan medarbetarna, vilket innebär att du behöver hjälpa till med andra typer av arbetsuppgifter.

KOMPETENS OCH ERFARENHET

Vi ser att du har utbildning inom marknad/kommunikation och tidigare erfarenhet av att arbeta med marknadsplaner och marknadsföringsbudget tillsammans i team och med chefer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att klara den här rollen behöver du ha goda kunskaper i användandet av digitala och analoga kanaler samt god ekonomisk förståelse. Du är positiv, strukturerad, social, noggrann och analytisk. Du har jobbat i några år med marknadsaktiviteter och kommunikation både i digitala och analoga kanaler och har en bred grund att stå på. Du ska gärna tidigare ha ansvarat för analys av data , gett rekommendationer och optimerat insatser i marknads- och kundarbete i både digitala och analoga kanaler.

Som person är du målinriktad och självgående. Du gillar att ta egna initiativ och har inga problem med att bygga relationer och samarbeta med andra personer. Du är ödmjuk, har en nyfikenhet för innovativ kommunikation och tycker om att lära dig nya saker.

Urval sker löpande

 

OM GUMMIFABRIKEN

Gummifabriken är en av Värnamo kommuns största tillväxtsatsningar och bidrar till att nå visionen Värnamo – den mänskliga tillväxtkommunen 40 000 invånare år 2035. Gummifabriken är en mötesplats för tillväxt, upplevelser och kreativa möten för alla.

Konceptet för Gummifabriken är att kultur, näringsliv och akademi ska samverka för tillväxt genom samproduktion där man berikar och utvecklar varandra samt öppnar upp för helt nya verksamheter.

Var med och utveckla verksamheten i nya spännande Gummifabriken!

20 000 kvm mitt i Värnamo som rymmer auditorium för musik, teater och dans. En blackbox, filmstad, restaurang, bibliotek, teknikcenter för unga, utställningslokal, campus, näringslivsbolag, kontor för företag och mycket mer.

Korta fakta om jobbet

KVALIFIKATIONER

OM ANSTÄLLNINGEN

ANSÖK HÄR 
(Ansök senast 26 juni)

Följ oss på sociala medier

Glöm inte tagga ditt inlägg med #gummifabrikenvmo